
Bossche Zaken
115
FOTO EIKENBURG
|
Eikenburglaan 23
|
5248 BJ Rosmalen
073-522 24 88
|
06-39 75 70 01
|
steleenvraag@foto-eikenburg.com|
www.foto-eikenburg.com“Bezig zijn met beeld is mijn passie.
Of het nu gaat om fotografie of video.
Door te luisteren naar de wensen van klanten,
help ik hen om zich te onderscheiden en
hun kans op succes te vergroten.” Aan het
woord is beeldkunstenaar Peter Riemslag Baas,
eigenaar van Foto Eikenburg.
‘Online video’s
vergroten kans
op succes’
Peter Riemslag Baas van Foto Eikenburg
Peter Riemslag Baas start in 2005 met Foto Eikenburg. In eerste
instantie richt hij zich vooral op fotografie, maar inmiddels heeft hij
zich ook gespecialiseerd in het maken van videoproducties. Hij verzorgt
fotoreportages vooral voor bedrijven en diverse magazines, maar ook
videoreportages, videoportretten, bedrijfsvideo’s en trainingsvideo’s.
Voor publicatie op internet of interne trainings- en instructiedoeleinden.
BELANGRIJKER MEDIUM
“Mensen lezen steeds minder. Lezen is aangeleerd en kost meer energie dan
kijken en luisteren”, stelt Riemslag Baas. “Beeld en gesproken woord blijven
beter hangen in het onderbewustzijn van mensen dan tekst. Eén beeld zegt
vaak meer dan duizend woorden.” Video wordt een steeds belangrijker
medium voor bedrijven om te communiceren met hun klanten en prospects.
“Online video’s met gebruiksinstructies zijn niet meer weg te denken
in de hedendaagse samenleving. Met een video kan informatie sneller
en eenvoudiger worden overgebracht naar een consument dan via een
gebruiksaanwijzing. Dit geldt zeker voor de nieuwe generatie, die vertrouwd
is met social media en veel online aankopen doet.”
VERDIEPING
De vakman gaat bij het maken van een beeldverslag grondig te werk.
“Het mooie van een foto- of filmreportage maken, vind ik de verdieping
in een onderwerp. Bij een intakegesprek wil ik begrijpen wat mijn klant
voor ogen heeft met een productie. Daardoor kunnen we een reportage
maken waar de klant ook écht iets aan heeft. Mensen kijken en luisteren.
Kijken naar mooi beeld, een goed verhaal, dat geloofwaardig, overtuigend,
authentiek en met subliem geluid is neergezet. Dat is wat mijn klant
nodig heeft.”